Infrastructura de biciclete pentru tineri in sectorul 1

Tineriii de la CLTB1 au identificat ca una din problemelor lor tocmai lipsa de piste si parcari pentru biciclete, asa ca le-a prins bine sa le fiu alaturi si sa sustinem impreuna chestia asta fata de autoritati. Sper sa fie cu folos.

Intrebarile cheie carora am incercat sa le gasim un raspuns sunt:
- Care sunt domeniile de interes ale tinerilor de liceu?
- Care sunt principalele probleme cu care se confrunta?
- Ce idei de solutii si proiecte avem? Ce recomandari putem inainta institutiilor publice si organizatiilor neguvernamentale din Sectorul 1?

Printre cei care si-au anuntat pana acum participarea la program se afla:
- Doina Melinte, presedintele Autoritatii Nationale pentru Sport si Tineret
- Reprezentanti de la Directia de Tineret a Municipiului Bucuresti
- Reprezentanti de la Consiliul Tineretului din Romania prin Fundatia pentru Tineret Bucuresti
- Reprezentanti de la Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania
- Reprezentanti de la Centrul de Voluntariat Bucuresti

Vor fi implicati in dezbatere si reprezentanti ai unor organizatii cu vechime in domeniu: Euro26, MASTER Forum si reprezentanti ai organizatiilor de tineret ale partidelor politice: Tineretul National Liberal.

Metoda Spatiului Deschis (Open Space Technology)
Metoda Spatiului Deschis este o metoda de participare potrivita pentru grupuri largi si care presupune resurse minime din partea organizatorilor. Este o metoda de planificare in care participantii se auto-organizeaza. Numele ei este inselator, deoarece procesul poate fi numit oricum altcumva decat tehnic sau tehnologic. In realitate, metoda a fost conceputa de catre Harrison Owen, un consultant american specializat in managementul organizatiilor, la mijlocul anilor ‘80. La unul dintre evenimentele de tip Open Space sponsorii au adaugat din greseala termenul “technology” in titlu, iar de atunci asa i-a si ramas numele. In acest caz, poate ca ar fi mai bine sa intelegem prin “technology” “tehnica”, “metoda”, “instrument”.

Sinteza discutiilor, impreuna cu cele 800 de chestionare aplicate de Consiliul Local al Tinerilor Sector 1 in liceele din sector si fotografiile din cadrul expozitiei tip ‚photovoice’ vor deveni baza pentru un Plan Local de Actiune pentru Tineret la nivelul Sectorului 1 pe care il vom promova public.

Ce este PhotoVoice: http://en.wikipedia.org/wiki/Photovoice
Iata cateva imagini care ilustreaza clar faptul ca tinerii incep sa ia atitudine, sa constientizeze problemele societatii bucurestene in materie de transport alternativ:

Imagini din expozitia “PhotoVoice”:
Bate Saua la Open Space
“Acesta este Bucurestiul, locul in care pe bulevarde te lovesc caii de la carute, iar pe trotuare esti claxonat si injurat de biciclisti” – Maria Tufan:
Bate Saua la Open Space
“De acest gard obisnuim noi, cei de la Colegiul National Sf. Sava, sa ne legam bicicletele” – Andreea Socol:
Bate Saua la Open Space
“Cand am ajuns la Piata Presei Libere, am traversat pe la semafor si era cat pe ce sa fiu lovit de o masina. De ce? Deoarece pista de bicicleta s-a terminat brusc si a trebuit sa merg pe trotuar. – Alexandru Seceleanu
Bate Saua la Open Space

Articole similare:

  1. Bravo pentru Scoala nr 11 (I.H.Radulescu) din sectorul 1 Bucuresti Am facut o noua vizita la aceasta scoala astazi…...
  2. “Rabla” pentru biciclete ce parere aveti? Mai multe municipalitati din Germania au...
  3. VIN pentru orasul meu Platforma pentru Bucuresti are placerea sa va invite la...
  4. Alearga pentru o bicicleta! “Alearga pentru tine” spune echipa Clubului Bucharest City Marathon,...
  5. Pentru proprietarii de biciclete pliante! Dupa cum stiti, propunerea mea este ca lumea sa...

7 Responses to “Infrastructura de biciclete pentru tineri in sectorul 1”

  1. Alexandra Says:


    La Romana pista de bicilete se termina intr-un chiosc cu ziare. Asa gandesc edilii nostri sa faca piste. Taie din trotuar pe jumate si fac piste care nu duc nicaieri. Halal piste

  2. biciclete copii Says:


    In Geneva, pistele de biciclete erau amplasate foarte ciudat, veneau intai benzile de masini, apoi tramvaiul, si apoi banda de biciclete, chiar pe mijlocul strazii…Oare cum se descurca?

  3. jocuri Says:


    De ar fi si la noi in Romania bicicletele mai respectate tare fericit as fi.

  4. George Says:


    Si in Iasi cica s-a facut pista de biciclete. Pe un trotuar facut din pavele. Mariti fie edilii nostrii…

  5. Horacio Garding Says:


    Keep in mind that sharp people want a that ends a property for a.

  6. Centrale termice pe lemne Says:


    In Herastrau am vazut ca se dau biciclete, eu stau in sectorul 3 si pana acum nu am vazut in vreun parc sa se faca acelasi lucru..nu e un program pe toata capitala?

  7. centrale termice Says:


    In aproape fiecare parc se dau bicicle gratuit , dar daca nu esti la ora 10 cand incepe programul, nu ai nici o sansa sa mai prinzi una.

Leave a Reply