RATB renunta la 30% din calatori

RATB “renunta” la 30% din calatori… Asa as reformula eu titlul articolului aparut in alfa news “RATB a pierdut 30% din calatori”. Reprezentantii RATB motiveaza retragerea de pe trasee a vehiculelor prin lipsa de clienti. Este o atitudine pasiva, cum am declarat si in interviu, care denota lipsa lor de interes pentru promovarea serviciilor acestei companii de transport public si pentru dobandirea de drepturi suplimentare in trafic.  Toata lumea stie ca utilizarea autobuzelor sau troleibuzelor se face in conditii de siguranta si confort: trebuie sa fii sigur ca ajungi in timp util la destinatie, fara sa pierzi vremea asteptand in statie sau in autobuz. Ori, in conditiile in care mijloacele de transport stau la coada in spatele autoturismelor personale, ele pierd in favoarea automobilului, ceea ce nicio primarie europeana nu mai accepta la aceasta ora! Retragerea mijloacelor de transport in comun de pe traseu reprezinta abdicarea in fata masinii personale. NU castiga nimeni de aici decat vanzatorii de carburant. Am propus si am sprijinit in repetate randuri pe cei de la RATB sa dezvolte impreuna cu primaria si cu noi politici de lobby si advocacy pentru implementarea unor strategii de transport public, alternativ, incluzand si bine-cunoscutul standard european de “Banda Comuna pentru Biciclete si Transport in Comun”.  Dar nu am primit nicio reactie, nici de la PMB nici de la RATB. Exista in lucru acum un proiect de elaborare a unei strategii de Dezvoltare Durabila a Centrului Bucurestiului, derulat de partenerii nostri din Asociatia Spatiu Urban Bucuresti, in cadrul caruia noi vom include si aceste propuneri. Dar nu este normal sa pregatim noi terenul pentru RATB, in timp ce ei fac un pas inapoi. De mentionat si igiena / curatenia mijloacelor de transport in comun, care lasa de multe ori de dorit pe rutele marginase si nu numai. Acest aspect tine doar de administrarea lor, nu de primarie!

[ad]

Puteti citi articolul mai jos:

RATB a scos din trafic 10% din autobuze, procentul la tramvaie şi troleibuze fiind mai mic, măsură justificată de reducerea cu 30% a numărului de călători.

“Cel mai mult s-a redus la autobuze, 10%. La tramvaie şi troleibuze s-a redus foarte puţin. Nu se justifică să merg cu autobuzul aproape gol. Când o să fie cerere mai mare o să creştem parcul circulant. Principala cauză care a dus la cererea mică este şomajul. Majoritatea celor care circulau cu mijloacele RATB proveneau din clasa medie, acum puternic afectată de şomaj”, a precizat directorul RATB, Adrian Criţ, potrivit b365.ro.

“Pentru acest lucru sunt doi vinovaţi, RATB şi Primăria Capitalei. Decizia s-a luat în stil comunist învechit şi pasiv, o atitudine proactivă ar fi să să lupte pentru benzile unice de transport în comun”, a declarat pentru alfa news George Culda, preşedintele Asociaţiei Bate Şaua.

“Clienţii nu vin pentru că stau în trafic mult şi din cauza disconfortului din mijloacele de transport. Aceasta este o politică murdară, aruncă vina pe clienţi în loc să admită că au o strategie deficitară”,  a mai spus Culda.

Articole similare:

  1. Istoria unui accident cu RATB-ul Va prezint in continuare istoricul unui accident, mai degraba...
  2. Biciclistii, cei mai fericiti bucuresteni in ziua protestului de joi: “Ignorati greva RATB. Urcati pe biciclete!” Reportaj pe situl Gandul.info despre invitatia biciclistilor catre bucuresteni...
  3. Aglomeratie pe Barbu Vacarescu Azi, joi 28 februarie 2008, ora 9 dimineata, pe...
  4. Probleme De Trafic In Bucurestii Anilor ‘70 ? De aproape 40 de ani primaria Bucurestiului, Politia Rutiera...
  5. Terra Mileniul III “bate si ea saua” In luna august 2009, Asociatia BateSaua sa Priceapa Iapa...

21 Responses to “RATB renunta la 30% din calatori”

  1. raducu Says:


    Dupa ce ca era aglomerat, ai au actionat invers… halal

  2. lucian fotograf Says:


    Pacat de Bucurestiul de alta data unde puteai respira aerul curat…si puteai iesi la o plimbare in aer liber cu bicicleta!

  3. Traficant Says:


    O banda comuna pentru autobuz si biciclete ar fi foarte util. In Londra exista o asemenea banda si foarte multi londonez folosesc autobuzele in loc de masinile personale.

  4. Auto Says:


    pai sincer deja se stia asta….si o sa mai piarda si in continuarea mai bine imi convine sa merg cu metrou decat cu autobuzu sa stau o ora dupa el

  5. George Brailoiu Says:


    E foarte trist. E si-asa foarte foarte aglomerat, vin si destul de rar.

  6. ramicori Says:


    in bucuresti nu stiu daca o sa existe o banda pentru ratb si daca exista nu se respecta traficul din bucuresti e infernal

  7. Gatit Says:


    Noi spunem ca este vina lor dar poate ca nici lor nu le convine sa se plimbe cu autobuzele goale ! Dar ideea cu banda pentru autobuz si biciclete este buna !

  8. GoingOut Says:


    Poate ca au renuntat multi calatori la serviciile RATB. eu stiu clar ca prefer sa merg pe jos si doua ore, decat sa ma mai ingramadesc in autobuze, sa stau o gramada in statie sa astept. Pana la urma cat de masochist trebuie sa fii, sa accepti fara incetare conditiile proaste pe care le ofera ei?

  9. Locuri de munca Says:


    Totdeauna vor fi suficienti calatori care vor prefera sa mearga cu transportul in comun, autobuz, troleu, tramvai.

  10. Snk Says:


    io zic ca e doar vina lor..

  11. lucian fotograf Says:


    Mai bine ar renunta la rablele alea de masini vechi care inca le mai foloseste …si sa schmbe tramvaiele alea de pe timpu lu Ceasca!

  12. mihaela Says:


    Cand o sa ajunga barilul la 250$ atunci toata lumea o sa dea navala pe biciclete si autobuze cu etanol :)

  13. RedStudio Says:


    Ar fi foarte utila o banda numai pentru RATB si eventual sa se si respecte ca in alte tari civilizate.

  14. George Says:


    Mi-a placut – voi impartasii cunoscutilor mei linkul acesta. E ok?

  15. Cel Mai Tare Says:


    Cand vom ajunge noi sa avem benzi comune pentru autobuze si biciclete, mai mari de un metru si o flegma si autostrazi de mii de KM, atunci celelalte tari vor construi autostrada aeriana catre marte.

  16. Hannah Irina Says:


    e urat ce se intampla, RedStudio dar nu o sa fie posibil asa ceva, pentru ca la noi soferii sunt cam …… mda.

  17. reparatii-calculatoare Says:


    despre RATB putem discuta mult si bine , dar nu este corect pentru oamenii care stau in anumite zone si acum nu mai au cu ce circula

  18. angry birds Says:


    normal ca vor fi suficienti calatori pentru ca nu toata lumea isi permite sa faca naveta cu masina personala la munca.

  19. Alina Says:


    Abonamentul lunar s-a facut 60 RON si conditiile sunt inumane si ei scot 10% din autobuze, asa ceva? Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

  20. Firme curatenie Bucuresti Says:


    Pe cat de “curate” sunt unele mijloace de transport nici nu ma mir ca multi oameni nu mai circula cu ele. Poate ar trebui sa apeleze mai des la firme de curatenie…

  21. Firme curatenie Says:


    Pe cat de “curate” sunt aceste mijloace de transport nici nu ma mir ca multi nu mai circula cu ele. Poate ar trebui sa apeleze RATB-ul mai des la diverse firme de curatenie…

Leave a Reply