August 15th, 2007 by Geo BateSaua

Ce este VELORUTIA: Lectia TREI

Ce este VELORUTIA: Lectia TREI

Asociatia BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA recomanda responsabilitatea sociala orientata catre:

- protejarea:
i.
mediului inconjurator (cu flori vii la ferestre care sa nu se ingalbeneasca dupa doua zile, parcuri cu iarba verde vie, nu mocheta-gazon, spatii dedicate cainilor si ursilor dresati, amenajari pentru role si patine, alei dedicate biciclistilor, poteci dedicate calaretilor, zone pentru copii, separeuri pentru indragostiti, spatii expozitionale de arta si traditii mestesugaresti… si tot felul de alte elemente ambientale naturale…) ii. peisajului urban (cu alei fara masini parcate abuziv, cu trotuare personalizate in functie de specificul strazilor, cu zone urbane bine definite prin destinatia spatiilor comerciale sau cu strazi dedicate exclusiv pietonilor, biciclistilor, calaretilor, patinatorilorCiteste tot articolul »

August 14th, 2007 by Geo BateSaua

Ce este VELORUTIA: Lectia DOI

In mijlocul aglomeratiei autooooo

Ce este VELORUTIA – Lectia DOI:

ABUZUL DE CIRCULATIE PE PATRU ROTI DAUNEAZA GRAV SANATATII!!
Faceti un efort de gandire si parcurgeti urmatoarea sinteza, pentru uz casnic, didactic sau profesional:
Sa presupunem ca in fiecare zi aveti de parcurs aproximativ 10 km prin aglomeratia urbana a Bucurestiului.
Distanta de acasa la birou / la facultate: 10 km.
In intervalul 8.00 -9.30 respectiv 17.00 -20.00, alternativele de deplasare ar fi:
Citeste tot articolul »

August 12th, 2007 by Geo BateSaua

Ce este VELORUTIA: Lectia UNU

Ce este VELORUTIA – Lectia UNU:
In termeni universitari, o campanie sociala de informare şi educare (cu obiectiv principal “schimbarea mentalităţii bucureştenilor”), menita sa deschida apetitul locuitorilor capitalei pentru biciclete, in conditiile in care vor constientiza ca “mersul pe patru roti imbolnaveste”, in timp ce “mersul pe doua roti insanatoseste”!

Citeste tot articolul »

August 1st, 2007 by Geo BateSaua

DeclaratieApelManifest

DECLARAŢIE PRIVIND PROMOVAREA BICICLETEI

Noi, organizaţiile neguvernamentale membre ale Coaliţiei Naţionale de Cicloturism şi Promovare a Bicicletei în România – PRO VELO,

APELĂM:

• La Parlamentul României, să opereze în legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice modificările propuse de noi, necesare egalei promovări a bicicletei şi alinierii la standardele europene.
• La Guvernul României, să opereze în regulamentul de aplicare a codului rutier modificările necesare ca acesta să fie favorabil promovării bicicletei.
• La Autoritatea Nationala de Turism - să oficializeze proiectul ReţeleiNaţionale de Trasee Cicloturistice din România propus de noi, să promoveze activ cicloturismul şi alte forme de turism ecologic, să promoveze luarea bicicletei ca bagaj însoţit în orice tren, prevăzând loc/compartiment specializat, şi de asemenea să revizuiască standardele de piste de biciclete şi alte infrastructuri biciclistice şi normativele pentru construcţii şi mobilier urban pentru a fi adecvate şi bicicliştilor.
• La Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, să promoveze “drumurile verzi”, să admită accesul bicicletelor pe diguri, să admită circulaţia în scop turistic a bicicletelor pe toate drumurile auto forestiere şi de exploatare şi pe cele pastorale.
• La Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, să promoveze abordarea bicicletei în cadrul curriculelor universitare privind transporturile şi în cele de educaţie rutieră în învăţământul preuniversitar.
• La Ministerul Administraţiei şi Internelor, să introducă poliţie pe biciclete, să acorde mai multă atenţie siguranţei rutiere a bicicliştilor şi combaterii furtului de biciclete, să deschidă noi puncte de frontieră rutiere sau pietonale cu statele vecine, necesare traficului turistic şi să promoveze realizarea infrastructurilor şi altor măsuri pro- biciclete de către autorităţile locale.
• La Ministerul Sănătăţii - să promoveze bicicleta ca mijloc de combatere a sedentarismului şi bolilor cardiovasculare şi promovare a sănătăţii publice.
• La Ministerul de Externe - să promoveze politicile moderne europene de transport şi turism durabil, incluzând promovarea bicicletei, şi să sprijine cooperarea internaţională în domeniu.
• La Institutul Naţional de Statistică, pentru a introduce în programul naţional de cercetări statistice indicatorii legaţi de producţia, comercializarea şi utilizarea bicicletelor, accesoriilor, serviciilor şi infrastructurii pentru traficul biciclistic.

Model rastel biciclete
• La Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, să apere activ drepturile bicicliştilor.
• La Agenţia Naţională pentru Sport, să promoveze ciclismul şi ca sport de masă / pentru toţi.
• La Asociaţia Romana de Standardizare, pentru a revizui şi completa actualele standarde pentru piste pentru biciclete astfel ca ele să fie conforme cerinţelor actuale şi practicilor internaţionale.
• La Ministerul Apărării Naţionale, să promoveze mountain bikingul ca şi componentă de bază în instrucţia şi dotarea vânătorilor de munte, similar practicilor din statele alpine membre NATO.
• La autorităţile locale, primarii si prefecturi, să prevadă în planurile urbanistice generale şi să realizeze în practică infrastructurile necesare pentru biciclete, să abolească interdicţiile de acces şi să ia măsuri de promovare activă a circulaţiei cu bicicleta în oraşe.
• La sectorul de afaceri, să descopere bicicleta ca factor economic important într-o societate modernă.
Bicicleta utilitara

Bicicleta urbana

“libertate, egalitate, mobilitate”

DECLARĂM:
• Bicicleta este un mijloc de transport modern, al viitorului, benefic economiei şi societăţii: reduce costurile de infrastructurã, reduce aglomeraţia în trafic, poate crea locuri de muncã, este un mijloc de transport comod, suficient de rapid, relativ ieftin, accesibil aproape oricãrui cetăţean; Mersul pe bicicletã întreţine condiţia fizicã, combate sedentarismul şi contribuie la menţinerea stãrii de sănătate; Cicloturismul permite vizitarea, cu costuri reduse şi într-un timp scurt a multor obiective turistice naturale şi culturale, într-un mod mai apropiat de naturã şi de oameni, mai prietenos faţã de culturã şi mediul înconjurător, fiind un model de turism ecologic. Ciclismul montan recreativ este o activitate de agrement care combină în chip fericit plăcerea si avantajele petrecerii timpului liber in natura, în munţi, cu activitatea fizică susţinută si cu un impact ecologic foarte redus.
• Am elaborat sau vom elabora, adopta în comun şi promova propuneri detaliate către autorităţi, pe temele anterior evocate în apel;
• Ne vom implica, după posibilităţile noastre, în coroborarea iniţiativelor pro-biciclistice urbane şi cicloturistice la nivel naţional şi internaţional şi vom sprijini implementarea proiectelor cicloturistice naţionale RNTCR şi internaţionale EuroVelo, Carpathian Cycle Route şi altele care vizează şi România.

Bateti saua, nu pierdeti vremea (buna)!

Iulie 15th, 2007 by Geo BateSaua

BUCURESTI / Parcul IOR

15 iulie 2007

Undeva in luna mai 2007 s-a inceput lucrul la celebra “pista de biciclete” din jurul Parcului IOR, pe raza sectorului 3.
Marea promisiune facuta de Dl. Primar al sectorului 3 cum ca va fi primul care va acorda atentie pistelor de biciclete a fost tinuta, cel putin dpdv calendaristic.
Citeste tot articolul »

Iulie 7th, 2007 by Geo BateSaua

Invitatie catre Ministrul Mediului

Data: 07.07.2007
Nr. De înregistrare: AP O 0038
În atenţia: D-lui Attila Korodi – Ministrul Mediului si Gospodaririi Apelor

Instituţia: Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile

Stimate Domnule Attila Korodi, - Deoarece noi toţi – locuitorii oraşului Bucureşti (şi nu numai!) – ne lovim de trei probleme fundamentale legate de deplasarea cotidiană, pe care suntem siguri ca le conştientizaţi la toate nivelele, de la planificare până la implementare: 1) lipsa infrastructurii, 2) lipsa legislaţiei şi 3) lipsa educaţiei,
Citeste tot articolul »