Septembrie 20th, 2010 by Geo BateSaua

Parcarile Metrorex!

Iata noile parcari instalate de cei de la Metrorex, amplasate in zona gurilor de metrou mai apropiate de zonele de agrement.
niu001

Sa speram ca vor incepe sa fie utilizate, cu toate ca la prima vedere rastelul pare mai degraba un mobilier urban decorativ…
niu003
Din punct de vedere utilitar, imi este destul de greu sa imaginez o situatie in care as avea nevoie sa las bicicleta acolo, in calitate de utilizator al metroului… Mai degraba am folosit acest rastel cand ne-am instalat cu Patrula Velo in Piata Victoriei, si aveam nevoie sa lasam bicicletele undeva la indemana, in siguranta.”

Septembrie 20th, 2010 by Geo BateSaua

Victorieeee! Petricani are banda de biciclete!

De peste doi ani fac propuneri, solicitari si presiune la Administratia Strazilor Bucuresti sa faca o “Banda Comuna pentru Pietoni si pentru Biciclisti” de la intersectia cu Dna Ghica pana la Pipera. Adica 2km.
niu004
Mi-a fost promisa si acum a fost materializata, ceea ce ma face sa fiu multumit ca incep sa se intample lucrurile in directie buna. Ce ma face sa afirm acest lucru: la noi nu exista inca (deoarece nu exista vointa politica si nici administrativa) intentia de a se “adopta” oficial toate standardele propuse de Federatia Biciclistilor din Romania pentru tipurile de infrastructura specifica biciclistilor. Dar, iata ca acolo unde exista comunicare directa si dialog constructiv, se poate trece la fapte fara nicio reglementare oficiala.
In principiu, ar trebui sa crestem presiunea pentru a se adopta oficial toate acele standarde, pentru ca apoi totul sa fie facut obligatoriu si de la sine. Dar, uneori, aceste ‘precedente” s-ar putea sa fie mult mai utile pentru a dovedi ca functioneaza solutiile propuse de noi.
niu006
Metoda “romaneasca” de a face lucrurile “pe direct” nu este foarte ortodoxa, dar uneori o accept, gandindu-ma ca nu voi trai atat de mult pana cand se va alinia oficial si Romania la bunele practici si standardele europene.

Lasand dizertatiile la o parte, eu am solicitat incisiv acest lucru pentru a veni in ajutorul zecilor de mii de angajati care lucreaza pe platforma Pipera, si care pierd vremea in masini in blocajul Petricani. Le recomand tuturor celor care vor intentiona sa se deplaseze cu bicicleta pe acest traseu, sa ia in calcul urmatoarele solutii:
Se poate veni pe bicicleta tocmai dinspre Vacaresti, pe noua banda de ghidaj pentru biciclete de pe Mihai Bravu care se lucreaza in prezent.
niu005
De la Bucur Obor se poate intra pe vechea banda de biciclete de pe Colentina, care a fost facuta excelent, dar care acum a fost distrusa de Ontanu, care a facut parcari in spic. Eu am demarat acum lupta pentru re-activarea ei.
De la Doamna Ghica se intra direct pe Petricani, pana in Pipera.

La fel, se poate veni dinspre Piata Victoriei pe Stefan cel Mare pe noua banda de ghidaj pentru biciclete de pe Iancu de Hunedoara … care se lucreaza in prezent. Inca nu exista racord direct cu marcaj, dar exista varianta suficient de ‘practicabila’ pe Barbu Vacarescu si Bd. Lacul Tei sau

Pentru a vizualiza recomandarile mele, va invit sa va uitati pe www.hartavelo.ro.

Succes!

PS: pentru cei interesati: Banda Comuna pentru Pietoni si Biciclisti se aplica acolo unde este un trafic redus de pietoni si de biciclisti, aplicandu-se uneori si restrictii de viteza pentru biciclisti.

PPS: doresc sa multumesc foarte mult celor de la asociatia Goodartofnoon si echipei elevilor de la Colegiul National Sf. Sava. Iata ca am reusit sa duc la bun sfarsit promisiunea de a materializa acest traseu.

Septembrie 17th, 2010 by Geo BateSaua

Patrula Velo intalneste Recicleta

Ce bucurie am avut azi dimineata in Piata Victoriei in timp ce imparteam de zor fluturasi si sfaturi la soferi ! Din departare l-am zarit pe unul din membrii echipei Recicleta, pedaland de zor spre una din parcarile “inverzite” astazi cu ocazia zilei internationale  “Park(ing) Day”. Recicleta este un program derulat de Asociatia “Viitor plus” de colectare a hartiei reciclabile prin mijloace de transport nepoluante, proiect la care Asociatia “Bate Saua sa priceapa Iapa” si magazinul Veloteca sunt partenere inca de la bun inceput. Stiu ca la primele iesiri cu aceste Cargo-Biciclete (cumparate la mana a doua din Franta) abia se incumetau sa iasa pe strazile din jurul sediului lor. Iata-i acum traversand centrul orasului. Riderilor cargo-bicicletelor “Recicleta” le-am oferit anul trecut un instructaj cu privire la utilizarea bicicletei in mediul urban si acum l-am privit cu drag pe unul dintre ei, cum se inscria regulamentar in traficul urban. O dovada ca bicicleta intra usor usor in viata de zi cu zi a romanilor, chiar si in scopuri utilitare.

prima

a doua

ultimaFoto: Hudini Silviu

Septembrie 17th, 2010 by Geo BateSaua

Soferii raspund pozitiv Patrulei Velo

Astazi am iesit impreuna cu Silviu si cei doi reprezentati de la Rutiera. Am ramas foarte placut surprinsi, atat noi cat si ei, sa constatam ca in jur de 6 – 7 soferi aveau deja pe bord  “Extrasul din Codul Rutier cu privire la utilizarea bicicletei” distribuit de noi zilele trecute. Vom continua activitatea si la inceputul saptamanii viitoare. Asteptam voluntari dornici sa se implice alaturi de noi, luni si marti la Piata Victoriei intre orele 9:30 si 10:30

un sofer biciclist

domnul politist

domnisoara agent cu flyer velorutia3

geo la impartit

flyere

geo cu flyere

geo+politia printre masini
Foto: Hudini Silviu

Septembrie 17th, 2010 by Geo BateSaua

Patrula Velo in Saptamana Europeana a Mobilitatii

In intervalul 16-22 septembrie (Saptaman Europeana a Mobilitatii) ne dam intalnire in fiecare dimineata la Piata Victoriei unde intalnim din ce in ce mai multi biciclisti si din ce in ce mai putine automobile. Probabil de vina sunt lucrarile la carosabil din zona.  95% dintre soferi raspund pozitiv recomndarilor noastre de a accepta ca bicicleta este un mijloc alternativ de deplasare. Din ce in ce mai multi ne anunta veseli ca au si ei deja biciclete. Patrulatorii de serviciu de astazi : GeoBateSaua, Silviu H. si Adam C.

domnisoara agent cu flyer velorutia
geo cu flyer Velorutia
geo si Domnisoara agent la patrila velo2
geo si Domnisoara agent la patrila velo

geo cu flyer Velorutia2
Foto: Hudini Silviu

Septembrie 14th, 2010 by Geo BateSaua

Park(ing) Day

Park(ing) Day, cu gazonul in parcare pe 17 septembrie in Bucuresti.
Cand am vazut noi prima data anuntul despre Park(ing) Day, dupa titlu am banuit ca e ziua in care toata lumea isi lasa masina in parcare si se deplaseaza biped, biciclist sau bi…metrou. Nu-i asa, dar oricum e foarte bine. Park(ing) Day e ziua in care parcarile se fac parcuri. Nu toate parcarile (am vrea noi), ci doar cateva, cate a lasat inima pe Primaria Capitalei sa aprobe.

Ce se intampla, mai precis, este ca pe asfaltul unor parcari se pune gazon. Iarba verde in loc de beton. Cool!

Park(ing) Day nu se intampla doar la noi, ci in toata lumea (pe ici, pe colo, prin locurile esentiale, pe unde ii pasa cuiva de spatiile verzi). In 2009, spre exemplu, au participat 140 de orase din 21 de tari, de pe 6 continente.

Si in 2010, pe 17 septembrie, participa si Bucurestiul.

Miscarea cu iarba in parcare (care vrea sa atraga atentia asupra importantei pastrarii parcurilor si zonelor verzi) e organizata la noi de Radio France International (RFI Romania) si Romania Libera, sprijinite de ONG-urile Mai Mult Verde, Centrul de Excelenta pentru Dezvoltare Durabila, Let’s Do It Romania (apropo de care, speram ca n-ati uitat ca pe 25 septembrie iesim la curatenie), organizatii care vor veni cu info point-uri, centre de biciclete si vor organiza actiuni pentru colectarea selectiva.

Iata cum arata Park(ing) Day in lume (fotografii de pe flickr, din diverse orase, de la diversi useri):
park(ing) day
park(ing) day2

park(ing) day3
park(ing) day4

Dar nu v-am spus inca esentialul: in ce parcari putem sa iesim pe 17 septembrie la picnic sau sa ne citim cartea. Desi Primaria inca se scarpina in cap si in barba uitandu-se la avize, in principiu acestea vor fi: parcarea de la BCU, cea de la Eva, de pe Magheru si cea de pe Edgar Quinet, la Universitate (fiecare cu 9 locuri de parcare, in care se va intinde iarba). Revenim cu alte detalii imediat ce mai primim informatii, intre timp voi sperati sa nu ploua pe 17 septembrie.

Septembrie 13th, 2010 by Geo BateSaua

bb1

Kevin Scott, un student la “the de montfort university industrial design” construit o bicicleta inedita!

design student kevin scott designed this unusual bending bike that not only folds up tightly but can beused to locks itself up. the de montfort university industrial design student designed the bike to make its safer and easier to lock up your bike in the city. his design looks like a normal bike when in riding mode, but a simple level on the frame triggers the frame to go from rigid to pliable. a ratchet system built into the frame enables the bike to simple be bent around a pole fitting one side of the handle bar into a closure under the seat, locking the bike in place. the design just won runner-up for the business design centre new designer of the year award at new designers. scott will be using his prize money to further develop the bike, building more iterations for a full testing of its viability.

http://www.dmu.ac.uk/faculties/art_and_design/news/new-designer.jsp

bb2

bb3

August 31st, 2010 by Geo BateSaua

Patrula Velo prin ploaie!

O noua iesire la sfarsit de vara menita sa deschida apetitul Brigazii Rutiere a Capitalei pentru incurajarea utilizarii bicicletei. Doi politisti si 6 voluntari ai Asociatiei Bate Saua am pornit cu mult elan sa distribuim diferite materiale teoretice utile, atat soferilor cat si biciclistilor. Am ales Piata Victoriei deoarece este un nod de trafic biciclistic dar si o zona aglomerata din punct de vedere automobilistic. Lucrarile de pe Aviatorilor ii faceau pe soferi sa stea mult la coada, in timp ce noi le puteam vorbii pe larg despre principalul beneficiu al bicicletei : eliminarea cozilor auto! Discursul prolific ne-a fost insa intrerupt cu sadism de o nemeritata, scurta ploaie de toamna. Am distribuit cateva sute de volante cu Extras din Codul Rutier si ne-am scurs plouati dar veseli catre sediile unde ne asteptau prosoape uscate, ceaiuri si cafele fierbinti. A venit toamna !

Multumiri:      Silviu H,  Adam C,  Oana D,  Bogdan A,   Alex B si reprezentantilor Brigazii Rutiere.

geo-6 Citeste tot articolul »

August 30th, 2010 by Geo BateSaua

Un interviu la Radio Europa Libera

Unul dintre cei care m-au incurajat si sustinut incepand cu anul 2005 (cand am organizat primul meu mars de protest) este Lucian Stefanescu. Cu el am avut un permanent dialog Bucuresti-Praga si retur atat pe teme urbane cat si turistice. In urma vizitei lui la Bucuresti am mai facut o mica discutie inregistrata pentru postul de radio care l-a consacrat. Radio Europa Libera fiind un post de radio militant ar putea reprezenta pentru noi o porta-voce specializata in revolutii, si de ce nu, in velorutii !?

Puteti asculta interviul aici

August 26th, 2010 by Geo BateSaua

Vesti noi de la Metrorex

In urma deciziei Metrorex de a permite in weekend transportul bicicletelor cu metroul, am trimis urmatoarea scrisoare deschisa.
Poate a influentat intr-in fel sau altul decizia anuntat zilele trecute:

“Administratia S.C.Metrorex S.A. informeaza publicul calator ca actiunea privind accesul in metrou in zilele de weekend a biciclistilor a fost bine primita de catre acestia, constatandu-se modul civilizat in care s-a inteles demersul nostru, neinregistrandu-se nici un eveniment….

Pe aceeasi linie se inscrie si actiunea de montare a unor rastele cu destinatia “parcare biciclete” in proximitatea acceselor la principalele statii de metrou, pentru parcarea de catre biciclisti a bicicletelor si in alte zile decat cele de weekend si continuarea calatoriei cu metroul.
S-a finalizat de curand montarea de rastele pentru depozitarea bicicletelor, pe parcursul timpului in care biciclistii utilizeaza metroul, la statia Piata Victoriei 1, accesul dinspre Guvern, urmand a se continua amenajarea de parcari pentru biciclete, suprateran, si la alte statii de metrou.”

August 25th, 2010 by Geo BateSaua

Corul Biciclistilor la Metrou

Iunie 30th, 2010 by Geo BateSaua

Benzi de ghidaj pe trotuarele din Viena

Am descoperit ca si in Viena se fac benzi de ghidaj pentru biciclete pe trotuare. Sunt destul de late si probabil ca nu sunt obligatorii.

Urmatorul obiectiv pentru asociatia BateSaua este sa convinga autoritatile noastre sa scoata caracterul de ‘obligativitate’ al benzilor noastre bucurestene si sa introduca doar caracterul de ‘recomandare’. Sper sa reusesc.

Descarcati aici documentul “Viena redescopera roata bicicletei”

Bate Saua - foto piste Viena

Bate Saua - foto piste Viena

Bate Saua - foto piste Viena

Bate Saua - foto piste Viena
Iata mesajul unui colaborator:
“So in Vienna bicycles are vehicles too, with a right of way and their own travel land.  The thing is the lane moves from the street to the sidewalk and back.  It also moves around on the sidewalk.  In the bicycle lane a cyclist has the right of way, no exceptions, ever.  As a pedestrian you take your life in your hands when you try to cross the bike lane.  Polite Viennesse will ring a bell and growl at you in German, the ruder variety will mow you down without looking back, and you are at fault if you are in the bike lane.

The lane is clearly marked in the street with painted lines and a cyclist image.  On the sidewalk they have a giant blue circle with a cyclist every few hundred meters.  If you ever visit Vienna be mindful of the blue circle!!!”

L-am intalnit in sediul Magazinului VELOTECA si pe celebrul astronaut roman Dumitru Prunariu, care este acum Presedinte al Comitetului ONU pentru Utilizarea Pasnica a Spatiului Extra-atmosferic (COPUOS) de la Viena. Am stat un pic de vorba despre noua lui achizitie, o bicicleta pliabila, cat si despre utilizarea bicicletei in Capitala austriaca:

Dumitru Prunariu la Veloteca